Tuesday, July 27, 2010

Air mata kanak kanak itu mengalir laju. Bukan salah dia jawapan pada kertas itu salah. Bukan salah dia dakwat merah itu memangkah. Bukan salah dia markah dihadapan kertas tercatit 46. Bukan salah dia.

Bukan salah aku!
Cukup yakin hati kecil kanak kanak itu.

Kawan kawan menggelarkan dia si budak pandai. Lebih lebih lagi Bariyah. Sekarang dia lagi pandai dari Bariyah. Kalau nak bagi alasan nak pergi rumah Bariyah nak belajar buat karangan pun emak sudah tidak bagi lagi. Bariyah sudah tersasar jauh. Hari Isnin sudah, mak ternampak Bariyah main pasir buat kek pakai bekas cumi. Membebel panjang mak hari tu. Mak kata mak tak nak anak mak kawan dengan orang yang berbakat dalam kulinari. Mak kata kakak dah nak jadi kulinari. Kau jangan. Mak tak nak anak mak berebut kerja.

Ntah apa apa. Budak 12tahun mana faham politik emak-emak.

Tapi sekarang, dia bukan berdepan dengan emak. Dia berdepan dengan satu makhluk yang lagi kejam dari emak. Kalau dengan emak, dia menangis, emak pujuk. Tapi apa cilaka makhluk ini, dia menangis, lagi kena ketuk kepala dengan pen. Ok, budak 12 tahun tak pandai cakap cilaka lagi.




....bersambung kalau ada permintaan.keh keh keh

8 comments:

Afyy ;) said...

Okay, aku request ni.

minah senget said...

apa nie separuh2 je cita..sambung arr..
nak baca lagik

tasekM said...

sila sambung ye...

GADIS COMEL said...

permintaan terlampau aku nih,sila sambung sebelum aku salat taik idong kt sini.



hihi.

bdk dpn pc said...

baik ko sambung cepat..nati esok dah lupe.ko kan banyak sangat sedut semut.

macha_sezs said...

semua,
baiklah!

kejap.apa nak sambung eh? teehehehee~

k.e.r.i. said...

kalau pasal politik mak-mak, aku nak baca lagi.

fndrocka said...

baca tak sampai 5 minit dah bersambung apehal..lekas sambung.budak tu lemas.

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..