Wednesday, January 13, 2010

Happy Birthday Akmal Azam Miswan

Tajuk tiada kena mengena dengan entry.

Masa aku darjah enam dulu, aku sekolah di sekolah yang majoriti cina. Maka masa kecik kecik lagi aku dah pandai mencarut bahasa cina. Hebat bukan?

Oh. Perenggan pertama juga tiada kena mengena dengan entry.

Masa aku darjah enam dulu, aku sekolah di sekolah yang memaksa aku menaiki bas pukul 6.30pagi. Macam cilaka dia punya feel nak bangun pagi. Dia punya liat nak kabor, sampai Ck Leha kena jerit sampai satu taman dengor. Tapi kadang kadang Cik Leha fedap juga. Kalau dia dah fedap, dia guna tektik keji. Sumpah Keji. Dia membebel sambil bukak cerita sedih.

"Tak payah la bangun...tak payah pegi sekolah..nanti dah besor besor jadi macam mak ni haaa..keje kilang je..susah..kene marah dengan bos..gaji sikit..anak anak nak mintak makanan sedap sedap tak boleh nak bagi..jadi la macam mak ni ha.."

Entah apa punya pesen kejut pagi pagi pakai cerita sedih macam ni. Lari tune weh. Bangun gaya ni pagi pagi memang tak berapa nak kena dia punya citarasa kalau lepas mandi tu nak hirup milo dalam mangkuk sebab panas cicah biskut mayat.

Nak jadi cerita lagi, masa aku darjah enam tu, TV rumah aku rosak. Nak tengok XXRay pun tak boleh. Punya la frust aku masa tu. Maka aku selalu pasang radio.

Setiap masa pasang radio. Semua lagu yang keluar dalam radio aku boleh hapal dia punya lirik. Kalau itu jam Astro dah ada Show pasal sambung sambung lirik tu, aku syak dah lama aku jadi kaya.

Kalau pagi pagi, aku selalu dengar Era. Masa tu Era takde lagi perangai gampit serupa sekarang. Iklan kemain lama. DJ buat lawak gelak sendiri. Info sukan pun selalu tak lengkap. Kalau masa aku darjah enam tu, aku tak tahu kenapa, Era tiap tiap pagi (ok aku melampau, tapi selalu la..) akan pasang lagu Dahlan Zainuddin. Aku lupa tajuk lagu tu apa. Tapi pasal gitar-tua-merantau-di-kota pekajadah tu la. Memang feeling layan lagu tu masa tu. Aku tak tau kenapa.

Sambil layan lagu tu, aku sarung stokin. Lantas seraya menyarungkan sepatu putih (perhhh!!). Tapi bila aku masukkan kaki, aku rasa ada benda lembik kat hujung kasut tu. Aku tarik balik kaki aku dan aku tengok dalam kasut tu.




Cilaka punya katak!
Seharian aku jalan macam kaki kena cekam.urghh!





Sepanjang minggu ni, macam macam benda palat aku rasa/jumpa. Apa guna ada blog kalau tak guna kan sebagai terapi, kan?

Hei kau, kalau muka comel, perangai riang ria kanak kanak disney, tapi hati macam kasut sekolah putih aku lepas PJ, baik tak payah! Orang tu punya la baik, kau buat dia macam tu. macam babi punya perangai. Kau guna dia kaw2 lepas tu kau blah macam tu je. gila babi takde hati perasaan. tapir kita tengok itu hari pun lagi mulia la cilaka. agak2 kawan2 rapat kau pun macam kau jugak ke?heh. Manipulative Bitch!


Okeh. Done.

Sekian.

p/s - kepada peminat2 aku semua, budak pasir mas tu aku reka2 je laaaa...jangan la sebab tu ugut aku nak drop jadi follower la..nak buat petisyen bagai..nangis2 air mata darah la..rilekkkkk..nak joke sikit2 pun susah~haish.

Heh~

Ni la Akmal Azam Miswan. Boleh tahan poyo jugak mamat ni. Heh. Orang panggil dia Ate. Pandai2 la korang sebut nama dia. hoh!

12 comments:

gadissebelahpintu said...

Ye! Aku juga ada pengalaman sebegitu. Katak itu yuck!

H.A.N.I.E said...

akak nk panggil mamat tu pakwe lah..
senang sikit nk nyebut nye..

hahahahaha~

tasekM said...

ko hangin kat sapa tu cha...? awek yek...?




perrghhhhhh.... ada org nangis cha...? hero pujaan sungguh!~

macha_sezs said...

GSP,
ah ko.semua nak sama dengan aku.wahaha~



hanie,
erk.aku kan? aku?

cisss~

hahaha~



TasekM,
hahaha..nasib baik masa kecik2 dulu saya tak panggil 'sayang' kat sesape..kalau tak kak....hahaha~

Lifesaver said...

citer ko ni ada kaitan dgn perenggan bawah tu?

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

hensem nyer AKMAL

hahhaha

tricksrex said...

ler aku satu sekolah ngn azam ni..eee katak

Darkk said...

Semalam gua gigih datang rumah lu nak terapikan lu.

Lu buat dunno. Kecewa gua.

macha_sezs said...

lifesaver,
perenggan bawah mana ni kak?



yanie,
cis.ni yang saya taknak dengar ni.

:P





tricksrex,
ye ke? kecik2 dulu dulu die buaya tak?
haha~



darkk,
haha.aku tak cerita apa apa pun ko dah paku aku. belom aku bukak mulut stori mori lagi.

.

ezzati said...

ada kesan jangkamasa panjang tak kena katak??

jo said...

katak tu sure bongeng gila kepala sepanjang berada di kaki lu kan?haha..agaknya keluar je terus mati. saja lu tak mahu cerita kan?

tricksrex said...

huh time skola rendah dulu die da reti skandal2 ni..haha

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..