Wednesday, December 9, 2009

Ini Cerita, Minggu Raya Itu Hari Sudah Jadi.

Sepanjang seminggu aku di rumah kali ni, aku dipaksa untuk melihat politik Malaysia cara orang kampung melihat politik Malaysia.

Disuap dengan berita berita dari Utusan dan Berita Harian. Betul betul doktrin kerajaan. Nak ok sikit Sinar lah. Cakna pekejadah ntah.

Tapi yang kelakar pada aku, berita sepanjang minggu ni menampakkan kelemahan parti komponen Barisan Nasional.

Aku tak reti lah nak tulis panjang lebar pasal politik. Tapi berikut adalah kronologi peristiwa dalam surat khabar sepanjang aku cuti.

Adakan mesyuarat!

Jangan adakan mesyuarat!!

Adakan undian Semula!!

Tak perlu undian semula!!

*nangis nangis*

Hoi. Aku bagi korang masa seminggu nak setel semua ni. Sementara orang no 1 kat New York cakap pasal ekonomi Malaysia nak tumbuh 5 peratus!


Adakan mesyuarat!

Jangan adakan mesyuarat!!

Adakan undian Semula!!

Tak perlu undian semula!!

*nangis nangis*

Hoi! Jangan bising2 dekat media boleh tak?

*senyap*

lepas tu surat khabar surat khabar ni akan keluarkan berita macam,

"Menantu pasrah kene letak jawatan"

"Saya sakit tulang belakang la. Dan oh, saya tak hingin jadi MB"

"Banjir di Jeddah"

Tak sampai dua hari,

Mesyuarat bulan ni!!

Mesyuarat bulan depan!!

Mesyuarat tahun depan depan!!

Tak payah mesyuarat!!




.....haish. Lantak la korang. hahaha. aku dapat rasa ramai budak2 yang baca blog aku tak paham ape aku merepek. Tu la. Malas baca surat khabar lagi.


Itu, 2 minggu lepas punya cerita. Minggu ni? Aku langsung tak ambik tahu. Sekian.

13 comments:

i'msosupernotcool said...

i hate politic but wont mind being one.. haha..

♣ haNie ♣ said...

itu gamaknya org panggil "politikus"..
sekor2 perangai mcm haram jidohh..

tasekM said...

aku punya cadangan letak jawatan dan buat undian semula.



.

Lifesaver said...

aku pon malas amik tau

kecik said...

ah. bullshit ah

helomynameisjaye said...

aku malas baca sokkabar pasal tu la.baik baca majalah gossip "-_-"

suya said...

agagag sepatah haram aku tak paham.mmg aku tak bace suratkabar pon.salu sokkaba koyak2 buat kucing aku berak.karbon bagus dr pasir najis.serap bau..hihii

Masy said...

aku paham.

lantas ku tukar chanel. tgk berita cina supaya tak paham.

macha_sezs said...

i'msosupernotcool,
hahaha. Boleh macam tu plak eh bro?







hanie,
psst.jidoh tu apekemendenye? jangan cakap kuat2 akak tasek gelakkan saya nanti.






TM,
err...ko MCA ke kak? hahahaha~






lifesaver,
oh. kalau malas, tidur.

bernas kan cadangan saya?






kecik,
ah ko. rebel tak tentu hala. macamana brendan nak mintak no fon ko?

ahaha~






jay,
a ah. lepas tu gosip kat wall fesbuk. tak bley blah okk~

agagaga~






suya,
ahahaha.
weh. kittis yang 3 ekor tu dah jual?






masy,
er...bukan ke lagi baik tutup tv?
:P

eyemeroll said...

kelik!

Jangan kelik!


Kelik!

Jangan kelik!

siggplus said...

belum lg masa kita nak main politik..sabar2

macha_sezs said...

eyemeroll,
hahaha. cilaka perli aku.







sigg,
aku harap masa aku tak sampai sampai.

jo said...

entah..cerita la benda lain..baru gua paham...

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..