Tuesday, October 6, 2009

Gathering Part 2: aku takde idea, tapi masih gatal nak update

"cha, ko memang orang sini ke? "
sopan Edi memulakan bicara. Tiada sebarang tanda2 yang menunjukkan beliau seorang kaki pungpang-pungpang. Kerlihatan badan beliau sedikit berisi serta bermuka jambu. Suara juga tidak ganas. Hampir kepada gadis2 juga aku dengar suara beliau di dalam telipon.

"Tak ah. Aku orang Perak. Belajar sini"
Pantas.Jitu. Serta berkeyakinan sekali jawapan aku.Kelihatan orang Perak yang berada di situ bermuka bangga kerana aku mengaku aku orang Perak. Beliau siap ajak aku lagi pergi ke rumah beliau di Teluk Intan.

"kau plak darkk? bukan ko bukan orang Beserah ke?"
Kelihatan edi cuba berlaku adil. kalau tak tanya darkk dikhuatiri beliau merajuk pula nanti.

"A ah. Tapi aku tinggal Kuantang"
Terkeluar pula telo Terengganu Darkk.














.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
lepas tu punya perbualan terus aku tak faham. Layan anak2 buas Edi lagi berpekdah aku rasa.

12 comments:

♣haNie♣ said...

ngape x speaking perak jgk ngan cik kak teluk intan tu.. :P

jo said...

owh...gua ingat mr.blind tu ketua kongsi gelap..muka macam doktor gigi pun ada gua tengok..

kaxx said...

aku takde benda nak komen, tapi masih gatal nak komen

tasikmerah said...

alah cha... ko tu kalau aku cakap perak pun ko haram tak paham. melutu pun tak tau. sila pindah dari perak ok. pi la dok mana2. selangor ke.... he he.




.

tasikmerah said...

hani, ko paham tak melutu tu hape? kalau tak paham sila ikut macha pindah sekali. he he.

:p


.

♣haNie♣ said...

kak tasik...harus la paham kak..
sb tu la x tanya mcm macha..
hahahaha!!

macha_sezs said...

hanie,
dia pakar sastera perak kuno. mana aku nak sembang dengan orang2 cenggitu.

jo,
takde mana nye.suara jambu. hati taman. wahaha~

kaxx,
untuk menghilangkan gatal-gatal, sila ke farmasi berdekatan.

sekian.harap maklum.

TasikMerah,
aku tak penah dengo le kak..tapi aku bajet maksudnye bayo.

jangan la drop my waterface kak~

hahaha~

TM lagi,
alah,dia pun tak tau. tapi malu nak tanya tu kak..


malu bertanya sesat terus.

hanie,
dem~

dan-dan tu la ko nagku ko tau kan..kan?kan?

Lifesaver said...

buas sgt ke anak nya tu??

Darkk said...

Hoh. Bukan la dialog tu la.

"Duk Beseroh, Kuantang la"

pari pari syurga said...

*pari-pari hanya memerhatikan anak2 mr.blind melompat ke atas meja.. merangkak di bwh meja.. mrs.blind mengejar anak2 beliau..*




muahahaaha....

zairi said...

gua cukup suka sembang dengan dorang ni kalo nak hilang tensen.gua balas cakap neghori paling pekat sampai gua sindri pon x paham.

kecik said...

zairi, bagi saya 5! aku speaking negeri tau la

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..