Thursday, October 22, 2009

Bagaimana mahu menaikkan blog rate anda?

Tajuk di atas tiada kena mengena dengan entry. Harap maklum.

Entry kali ini adalah berkenaan dengan teori yang dikemukakan oleh Darkk.

Sila lihat sini.

aku rasa teori beliau betul. Mari lihat sebab menyebab dalam bentuk poin ataupun orang-orang urban panggil, Snippet. (ntah ye ntah tak)

1) berpandukan kepada teori ‘makin tua, makin umphh!!’ ,tidak dinafikan pelajar tahun akhir memang hebat. Hebat dari segala segi. Segi apakah?

a. Segi berpakaian.

i. Takkan nak pakai baju macam budak baru lepas keluar matrik kan? Mesti mau ada brand2 juga. Dah 8semester terima 2500 takkan semua pergi ke topap, mau juga 1-2 ribu terbang ke baju seluar kasut spender boxer dan sebagainya. (aku dan darkk terkecuali)

ii. Kata la memang kedekut sangat. Semua duit awek kikis, takpun panggung wayang curi,yang kaki pancing beli set pancing rib-rib, yang kaki motor korek blok sampai lubang lubang. Tapi cara pakai mesti mau bergaya bukan ? (aku dan darkk terkecuali)

b. Segi Mengayat.
i. Fui.yang ni malas la aku nak kabor lebih. Nanti ada yang tarik muka patblas dengan aku lagi. Oh. Tak pun delete komen aku kat fesbuk.

c. Segi Meniru
i. Yang ni memang chempion la aku tengok budak2 ni. Memang tak hingat dunia punya la. Dah macam gunapakai falsafah " tiru untuk hidup" plak budak2 ni (termasuk aku)


2) Pelajar Tahun akhir lebih rare.

Memasing dah ade motor/kereta. Apekehey nye nak naik bas lagi? Malu doww naik bas~ nak tunggu bas lagi. Pakcik bas buat hal lagi. Bas rosak tengah jalan la. Pakcik nak pergi makan 3 jam la. Isi minyak dulu la. Tayar nak tukar bunga la.
Ape kejadah pakcik bas ?

Tu belum ambik kira kelas yang sikit lagi. Silap. Kelas yang boleh diponteng. Oh.dan kelas yang batal setiap minggu. Mana nak nampak selalu kitorang ni. Tu yang bila sekali nampak rasa macam “eh, hensem la mamat ni. Tak macam muka2 biasa aku tengok." dan biasanya di susuli dengan "awak nak no fon saya ? "

Ok.itu aku tipu.


Maka,berdasarkan sebab-sebab yang telah dihuraikan di atas, terbuktilah pelajar tahun akhir adalah lebih mudah untuk mendapatkan ..........perhhh..gua nak sebut pun tak lalu la.

Hahaha~


p/s- eh kau.jangan la merajuk lama sangat. Nanti hilang manis muka siapa salah ?
k/o- kalau berusaha, pasti boleh dapat 10ringgit seminggu.
l/p- macam haram punya bizi. Tulis blog pun dah macam tulis report.
>/o- henset akuuuuuuuuuuu~huuu~~

16 comments:

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

keh keh keh...

jangan sedih2 woo...ada rezeki nnt beli la baru...sabar2...

kaxx said...

target tinggi tu. haha. celaka. aku masih tahun satu. dan abang macha pasti hot. hahaha

zairi said...

nasib baik study gua zaman dulu x macam skang punya slera.

Aizuddin Jaafar said...

Aku pun student tahun akhir. Pening kepala aku nak melayan budak2 yang busy2 nak nombor fon aku

Isteri kepada Suami said...

Hahahaha...sangat akui...telah lalui zaman-zaman itu...

Help me to give some idea about this beruk band!! :
http://triplesmiley.blogspot.com

Liliyuli said...

lu tak sabar² nak ke tahun akhir ye? nak mendapatkan .......perhhh..gua nak sebut pun tak lalu la.

bawa² bersabar..hahaha

Anonymous said...

pki hp k850i aku nk?

siggplus said...

aku baru sambung degree kelas sikit je..sebab aku yang batalkan kelas sendiri..

klik2 nuff kau

Anonymous said...

tak lama lagi ko akan jadi professor..bukan sbb wat thesis..sbb tulis blog..haha

Masy said...

ku masih naik bas wpon tahun akhir. oo patut laaaaaa


hahaah

Anonymous said...

aku tahun akhir kat sekolah.

jo said...

jangan lupa...
sebelum grad perlu ada awek....

macha_sezs said...

chaireel,
tak sabar2 dah ni. huhuu~

kaxx,
macam haram, kau tahun satu master.
jap.master ada setahun je la kan?

tahun akhir juga ,yo!

zairi,
kita berbezaaaa~
*sape nyanyi lagu ni?*

aizuddin,
jangan tunjuk sangat ke-amatur-an anda....tak perlu pening2 benda2 macamni..

hish.mungkin andap perlu tahun akhir dua kali macam darkk.

smiley,
ho-ho. mahu cuba lagi sekali?

hehehe~
mencuba tak salah, ye dok?

liliyuli,
dah tahun akhir dah ni pun sayang~

ups.

piji,
bende2 macamni jangan bawak gurau bro, gua sensitip sial~

siggplus,
ini yang kita cari ni. pesen rare. ganti kelas pun sendiri-sendiri.

klik2 nuff kau kembali.

lifesaver,
kalau boleh kak. kalau boleh!

hahaha~

masy,
ini yang kita tidak mahu ye anak2~ tidak ada ke-rarerity-an di situ.

eh.ayat baru y'all!
hahaha~

shakinah,
owh.kau.





kanak2 lagi. hahaha~

jo,
ini....ini.....
dem.gua fail la ini macam!

Hana_Hani said...

Haha. Ye ke? So u misti ada awek kan? Sekarang?

macha_sezs said...

hana ni darkk ke?

agak2 la weh~

Aizuddin Jaafar said...

Ok ok. Sekarang gua perlu buat kool je la kan? Thanks bro
[macam bilik kauseling lak aku rasa]

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..