Friday, August 7, 2009

start buat proposal lepas update blog la - aku

aku percaya, setiap manusia di keliling aku ade specific purpose masing2 untuk berada disekililing aku. kenapa perlu berada di dalam lingkaran hidup aku kalau aku tak perlukan korang?

dulu masa aku tingkatan rendah2, kena buat banyak folio. dan masa tu folio haruslah mempunyai segala bagai corak2 yang kelihatan maju. mesti kena ada bulat2 macam gear.mesti kena ada border bagai. isi kurang takpe, janji hiasan mau uummph.
maka, dalam kelas aku dulu ada sorang makhluk lembut. sangat2 aku anti. tapi, aku nak buat border lawa. border lawa memerlukan kaler. dan si lembut ni ade kaler Luna yang paling banyak penah aku tengok. dan setiap kali aku nak buat folio, setiap kali tu lah aku perlukan dia.

dia hidup untuk memberikan aku kaler.

masa aku practical dulu, aku di anugerahkan oleh seorang supervisor yang mempunyai kepala yang gila. idea yang dia keluarkan pada aku separa tak logik. hampir imposibble untuk dilaksanakan. ade ke patut dia suruh aku re-arrange semua mesin untuk department dia? macam nak pecah pale aku fikir. tapi kenapa dia berada disekitar aku?
dia ni smooth talker. apa2 yang dia cakap, sure akan nampak macam gempak. padahal benda tu punya la senang. projek yang aku buat untuk show kat lecturer aku tu tahap SPM je. tapi dengan adanya dia masa aku buat presentation tu, dia berjaya buat lecturer aku kagum dengan apa yang aku dah buat.

dan untuk pertama kalinya aku merasa 4flat sem lepas. hehehe.

dia hidup untuk mengajar aku menjadi ....er.....smooth talker? haha

semester ni, aku ada subjek Pengurusan Projek. dengar tajuk je aku dah tau subjek ni mengantuk. first time aku masuk kelas ni pale otak aku dah set nak tido. subjek ni diajar oleh bekas dekan fac aku. dia tua. dia boroi. perut memang tak leh nak sorok punya. kaw2. tapi cara dia mengajar buat aku sedar semua benda boleh dipandang dari perspektif yang lain. terlalu banyak sudut boleh kita lihat untuk satu topik. aku tak penah terfikir pulak kemunduran kita dari segi teknologi menyebabkan kita gagal mengurus MIG dengan bagus.

dia hidup untuk mengajar aku untuk membuka cara pemikiran aku.

aku pernah bercerita tentang teori ini pada seorang kawan aku. hasilnya, dia marah.
habis tu apa guna aku dalam hidup kau? she ask me.




.
.
.
.
.
you are here for me to learn how to love you.


























































dah.dah.g muntah kat tempat lain!

5 comments:

yarn said...

pestime tak muntah baca blog ko...!!! ahhh...terjiwangans lak baca entry ko kali ni... haha...

sangat bermakna... ^_^

helomynameisjaye said...

alololololololo.....kemahen lagi.

jo said...

eleh...jatuh cinta kunun....

suya said...

aah..dah pande dah skanggg....dah dpt nomo bdk tudung klabu ah tu...

Lifesaver said...

mmg rasa nak muntah

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..