Thursday, June 25, 2009

tanpa tajuk - dua

" abah, amir ni jenis yang macam mana?"

terpacul soalan itu. bukan semata2 untuk memecahkan kebuntuan malam itu. tapi lebih kepada curious. semangat ingin tahu.

pagi itu adik aku kena gantung asrama. ntah apa2. SPM lagi seminggu pun boleh gaduh2. konon taiko. aku asrama lima tahun tak penah pun kena buang asrama. bukan tak penah buat jahat.

pandai makan pandai la simpan. agak2 perut dah boroi berhentilah makan. itu prinsip aku.

tapi selalu aku langgar.

dan adik aku pun digantung. gaduh sesama kawan kalau tak silap aku. ntah apaapa. diva lebih. pandai nya tak jugak. kalau bijak masakan kena buat rayuan untuk masuk politeknik?? huhh. aku cukup malas nak bercakap dengan orang macam adik aku yang sorang ni. diva lebih. ditegur karang mula la Hentak-Hentak-Kaki-Masuk-Bilik-Hempas-Pintu.

" abah, amir ni jenis yang macam mana?"
aku ulang. dia sedut Surya bernyala itu dalam2.......

sebelum itu abah aku baru lepas bebel pasal sifat adik aku yang aku rasakan melampau itu. ayah aku katakan adik aku jenis emosi. perlu dibimbing.

ceh.dasar anak abah. aku dulu takde sape bimbing pun?

"Dad??"

sambil melepaskan asap Surya berkepul2 itu. Abah bersuara,

"hurm.....you..for me..wearing a lot of mask. you'll cover everything, anything with your laugh. just like a joker...heh."

........dan itu lah jawapan yang cuba aku berikan bila kau berkata

"Over dah. Tp mcm x lepas. Coz u seems so calm" .


















p/s- what's the thrill of getting 4flat when all of us get it? ceh.
p/d- ya student 4-bekm, result dah keluar.

11 comments:

hzrh said...

p/s- what's the thrill of getting 4flat when all of us get it?





sbb tu aku tk dpt 4flat,kot? T_T

Darkkadabra said...

Kantoi meniru repot pun buleh dapat 4flat ke? - Aku

helomynameisjaye said...

aku rase dalam mana-mana family pon mesti ada sorang dua yg macam tu.adik aku kantoi sume paper apa kesss?

sid sienna said...

wearing a lot of mask. you'll cover everything, anything with your laugh. - i was thinking of myself while reading it.. lol...

@tune® said...

adik lu macam adik gua
kene kick gak da dekat SPM..
tp adik wa laki..

owh..ayah mu sgt mengenalimu

anilrah said...

4 flat? weh terasa beb! cis.. erm adik aku pn ade sorg mcm 2.. tp die x de la kene buang asrama. tp die mmg mls blaja. bese la weh. budak zmn skrg berbeza dengan zaman dlu. mmg kene diddik. ptt la kt sekolah rendah ade pendidikan sivik. sbb scr amnya mmg dorg kurg pendidikan sivik. :)


peace!

Unknown said...

hang dapat 4flat.... pergh hebat gila! aku terbalik plak, adik aku je la harapan sbb aku haram

habuk adela...

MaSHee said...

Time aku belajar x pernah aku cecah 3 pointer pun...huhuhuhu...

azie said...

p/s- what's the thrill of getting 4flat when all of us get it?


kenapalah ai tak terfikir alasan ni dulu?

Anonymous said...

amir ni mcm mana???

|yanA Azizi| said...

kire, ko x 4flat la ni kan???
oke..aku paham.
heeehe

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..