Wednesday, June 24, 2009

tanpa tajuk - satu

...dan...kalau kita lihat kembali apa yang kita tempuh dengan hati yang tenang, mata yang terbuka, degupan jantung yang tak terlalu laju, kita akan dapati hidup ini terlalu mudah - aku.

sama macam hari ini. bila aku berebut dengan kawan aku mengenai warna tayar apakah yang perlu digunakan untuk kapal aku. ya. kapal aku. kapal aku yang boleh terbang. aku nak warna biru, teman mahukan merah. dan untuk menyelesaikan masalah kami, kami bersepakat untuk berkongsi. ya. dia dengan tayar depan-nya berwarna merah dan aku dengan tayar belakang berwarna biru. tidak susah.

dan kami pun pergi mengembara untuk menyelesaikan masalah orang lain.

mula-mula, kami panik. tidak tahu bagaimana mahu menyelesaikan dua pihak bertelagah ini. mereka berebut buah-buahan, entah apa yang penting sangat dengan buah-buahan itu sampai mereka bertelagah.

dan bila kami panik. kami tak mampu menyelesaikan apa-apa.

tapi, bila kami bertenang, kami dapat ingat pemasalahan kami tadi. BerKongsi! itulah yang terbaik.

dua pihak bertelagah berjaya kami damaikan.

apa yang penting??
tak.bukan kerjasama.

Bertenang.

....dan..bila kau ambil setapak kebelakang, kau akan dapat lihat bertapa berulang-ulangnya kehidupan ini. cuma ada sedikit kelainan di sana sini untuk menambahkan rencah nya. supaya kau tahu akhirnya, hidup ini indah. - aku.

9 comments:

YobSumO said...

pergh kata kata pujangga... lepas ni karang buku motivasi plak...

@tune® said...

....dan..bila kau ambil setapak kebelakang, kau akan dapat lihat bertapa berulang-ulangnya kehidupan ini. cuma ada sedikit kelainan di sana sini untuk menambahkan rencah nya. supaya kau tahu akhirnya, hidup ini indah. - kau

ape wonderpet??
transformers nk kuar la

jo said...

kau kenapa?
semalam semayang taubat kah?

nuyuljana said...

aku suka kata-kata madah ko.

it's really inspiring.

thanks.

i feel better now.

:)

Lifesaver said...

masing2 nak menang...

Aku... Dia... Kamu.. said...

aku termenung seketika membacanya...

HazirahMahadzir said...

ok ok ok.

:D

paiseh said...

cilakak lu cha.. apehal entry tak kelako nih..???

macha_sezs said...

@yobsumo
baik!

hahaha

@atun
huuuu...aku stuck kat siniiiiii..ntah bile buleh tgk...

ade orang kata cite tu tak bes.

@jo
hahaha.lu pun apsal ber kau-kau plak ni??

solat taubat jugak??
heh.

@nuyuljana
most wolcome.

@lifesaver
biasa. ni lah hidup.

@akudiakamu
seketika takpe. jangan lama2 sangat.

hahaha

@azie
amende yang ok??

@paiseh
sori.sori.hahaha

semedang nak klako mana buleh. aku bukan blind.atau yosh.

hahaha

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..