Friday, June 26, 2009

-berkabung-

lahir tahun 87. aku tak di besarkan dengan lagu2 Search serta rock2 kapak yang tengah hit masa di zaman itu. takde satu pun lagu2 rock2 kapak yang aku hafal sepenuhnya. kalau karaoke bersama teman, part korus je buleh aku folow. yang lain berterabur.

muzik aku di pengaruhi oleh ayah aku. Totally. dan ayah aku, pada masa itu, ahli TUDM, telah membawa scene baru ke berek2 tentera di situ.

pada ketika rock baru mula mahu berkembang di tanah melayu, ayah aku beli kaset "Off The Wall". 1980 sampai Malaysia. lewat setahun. dan sejak itu, walaupun ada pencabar2 lain bertapak di seluruh dunia. ayah aku tetap beli keset "Bad" pada tahun 1987. dan aku di besarkan dengan Bad.

sangat terpengaruh dengan mamat ni.

dan bila die bertukar putih dalam Dangerous, aku tanya ayah aku.
"dad, is he a he or a she?"
my dad just laugh.

Beyonce menyifatkan tiada seorang pun di "street" pada masa itu tiada jaket merah itu.

Thriller merupakan best selling record world wide.
world wide yo!!

Maroon5 terang2 mengaku diorang ada cedok idea2 beliau.
Justin Timberlake ceduk dancing beliau.

tak perlu nak cakap vid clip Heartless by Kanya West. penuh unsur2 beliau.

Dibesarkan dalam keluarga Jackson, dia paling talented. singing or dancing. he have it. Keluar dari Jackson5 dan mengeluarkan album single sendiri merupakan mungkin langkah terbaik yang pernah dia lakukan.

kekayaan bejuta, berbiliun menyebabkan pelbagai tohmahan. Scary Movie pernah mem-parodykan beliau.

moonwalking dan anti gravity lean di jadikan kajian di beberapa unversiti.








i dont even know when people look me as a wierd and bizzare person, but as i can see, beeing a public figure starting at the age of 5, really taking its toll in me. - Michael Jackson





9 comments:

macha_sezs said...

ingatkan aku esok tuka balik kaler template aku! gila tak best kembang dan hitam.

tasekM said...

alfatihah.

err.. dia islam, kan?

Unknown said...

aku pn terasa dowh

R.I.P MJ

macha_sezs said...

@tasikmerah
yup
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/bizarre/article1954666.ece

alfatihah.

Mrs Nurul said...

lagu beliau selalu kdgrn dalam bas sekolah aku waktu dulu2

@tune® said...

gonna miss him

suya said...

gonna mish him too....aku ske earth song die tu..sedih hoke

paiseh said...

auww..!!!
*satu tangan belakang kepala. satu tangan pegang kangkang.

hahhahaa...!!

Anonymous said...

Islam kan??

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..