Friday, April 17, 2009

macamana nak jadi kaya?

pada hemat dan pengiraaan aku, nak jadi kaya perlukan dua generasi. dua generasi yang macam aku.

kalau satu je generasi berotak aku, makanya tak buleh.

aku rasa ni je cara nak jadi kaya yang paling normal.

owh.bagi aku define kaya.
kaya adelah banyak duit. dapat dengan cara yang logik.sebelum umur 30 taun.

c? maka nya. perlukan dua generasi.

sebab pe?

lets start with me.
pas grad, gaji baru satulapan. mana nak kaya dengan satulapan? cukup ke dengan satu lapan?

mak aku mintak umah kampung. bapak aku mintak holiday trip. mak aku mintak estima. adik aku mintak buku. adik aku mintak bayar yuran.

nampak tak? mana cukup...

makanya..perlukan dua generasi macam aku. sekurang-kurangnya lah. nak lebih pon buleh. tak kesah. takde hal.

lepas aku kaya menjelang late 30. owh.gile lari target. anak2 aku yang macam aku juga akan kaya. sebab nye? aku dah kaya. takde mana nye aku nak suruh die belikan kete ke umah ke ape2 ke untuk aku.

satulapan bagi die. buta2 untuk die. gile banyak. kaya la kau.









ah.bile la aku nak beli evoX aku ni~~~~~~

9 comments:

yarn said...

syok ah kalu sungguh satu lapan. kadang2 sstgh org, masih ada yg d tahap satu dua sungguhpun dah grad dgn jayanya... susah nak cari keje skrg....~~~ huhu...

macha_sezs said...

@yarn
ye eh? gile tak cukup kalu satudua. ntah la..aku nampak terang je satu lapan tu. kalau aku pandai lagi buleh dapat duakosong lebih2 kot.

kalau aku pandai la.....
kalau aku pandai.

dem.

Darkk said...

gua tengah pk..

kalo gua dapat goverment. dah sedap.

utk gov. perlu kabel kuat.

jadi degree, 2 rib ++.

campur MLM. campur skim piramid. cmpr nuffnang + advelets.

3 rib..

year by year sudah gaji up.

jadi. 25 tahun buleh jadi jutawan.

cmne nak jadi jutawan tu?

ha.

sila la selalu masuk blog saya.

http://darkk-avakadabra.blogspot.com

Ahmad Azrin Aziz said...

jilat bontot YB..

macha_sezs said...

@darkk
cara ko keji.hahaha

@ahmad
cara ko lagi keji. hahaha

@t00neY r00neY® said...

bersyukur atas ape yg kite miliki skang...

(amacam??insap x komen gua?)

macha_sezs said...

@atun
Ah.aku manusia. mana penah cukup.

(amacam??nampak tak ke-rebel-an gua?)

Anonymous said...

haha
aku tergoogled yg nabil raja lawak pakai lancer GT dgn moto besa
pergh

nak jadi kaye?
jadi la artis..

hakimi

macha_sezs said...

@hakimi

aku syak tu kete sponser je tuh

salam German.

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..