Thursday, March 12, 2009

SPM dan mereka.

macam seme orang tau..arini result SPM kluar..aku dah lama x amek SPM..dulu2 penah la amek..tak la pawa mana pon..kalo tak aku dah join memember aku terbang sana sini..ah! jeles amat aku dengan mereka.

tak. aku x main2 masa nak spm. buleh kire gigih la jugak aku stadi..tak terlalu maut..tak terlalu kona lipat..wa cool je..

masok skola macam skola aku ni memang orang pandang tinggi. harapan tinggi. konon hebat. padahal air selalu tak xde.






owh. tak jadi la nak cite pasal SPM.. nak cite pasal air la..

skola aku yang terletak kat tepi Sg. Perak itu selalu tak de air. dari form1 sampai form5. sentiasa xde air.

jabatan air tengah tuka paip kat teluk intan tu...

perh.sampai lima taun tuka paip apejadah nye?

so satu pagi tu..macam bese..air tak de lagi.
kami bangun awal. gile awal. sebelom subuh beb..budak lower form lagi la awal..mau pukol pat pagi da bangun..berani berebut dengan senior?? nak kene..................ah. jap. oke.kami tak berani wat pape. u touch u out. remember?

tapi diorang bangun awal jugak. bangun awal jumpe air cepat. mandi cepat. balik je senior baru bangun..

bang..bangun..air xde...tapi Porjo dah sediakan air kat depan tu...ade banyak lagi bang..kalo cepat, sempat la mandi~~

ahh..gile lemah lembut bukan??

aku pon bangun....capai towel dengan sabon. gigit hujung berus gigi. letak ubat gigi..giler stylo. bangun tido dah stylo. tu belom meniti jam2 berikutnye lagi.

ah!terpesong.

warden aritu Porjo. kadang2 Porjo ni keji gak perangai die.
tapi aritu mood die baik gamaknye.

turun bawah. gelap pagi tu. gile gelap. rembulan mengambang pon tade. tapi ape yang pasti..ade 3 tangki air yang penuh diisi air. Porjo ade disitu..tersenyum lebar nampak nye..mood die amat baik arini..

aku pon bersama dengan yang lain mencebok dan mandi. oh! aku tak payah bawak cebok skali. junior punye bnyak..harta mu harta ku jua kan??kan?kan?kan!!!! hehh..tau takut..

so aku mandi..ceburrr..ceburrr...sedap ah mandi pepagi ni..cool je rasa...sume orang berterima kasih dengan Porjo...

semua berebut2 nak cakap die kachak pagi tu...

skola stat pukol 7.10..aku tatau nape ..tapi menjelang rehat aku rasa satu skola tu bau lain macam..

bau macam...hanyir...lumpur...lagi2 budak laki........bau macam...air sungai!!!





...dan Porjo masih tersenyum...







cilakak!!

15 comments:

yarn said...

padan muka....hihi...

suya said...

parjo tu aku yg upah...pandai tul die..

Ahmad Azrin Aziz said...

cilakakk punya porjo..

macha_sezs said...

@yarn
owhhh..cite2 cani suke eh~~~
:P

@suya
cesss..ko la dalang di sebalik pembunuhan tu..ngaku pon!!

@ahmad azrin aziz
sepanjang minggu lepas tu porjo kene kutuk..

yarn said...

hihi~~~
syhhh...rahsia...
(haha~~~)

tp sungguh ar, aku lbh suke karya ko yg kat kilang2 ari tu...tmpt ko LI eh? hehe~~~ aku pun da lupa2 ingat da...

|yanA Azizi| said...

hahaha..caya lah porjo!!.

zairi said...

bijak betul si porjo tu.memang nak kena ikat kemaluan kat kipas kasi 5 speed tu.

darkk25 said...

menambahkan semangat aku nak jadi warden.. haha

macha_sezs said...

@yarn
malas da nak cite pasal keje...xmenarik da aku rasa...

@yana azizi
ko pun tertipu gak..gi caya die wat pe??

@zairi
urhhh...agak2 ko putus x?

@darkk25
usah le..ghentikan le niat kamu tu~~

darkk25 said...

niat baik, ada usaha, betul cara, kerja kuat, pasti berjaya!!

macha_sezs said...

@darkk
bagai umpun2..walau ditetak..walau dicincang..xkan mati..

Darab Dua said...

hah! kena lu dengan porjo.
hahaha~

macha_sezs said...

@darab dua
lama tak nampak lu weh!!
ah.itu hari aku kena..lain hari die ade kena jugak..

nuyuljana said...

hahaha..
camne eh bau air sungai?

macha_sezs said...

@nuyuljana
sila terjum sg perak untuk maklumat lebih lanjut..kalau nak penerangan lagi kaw..sg.klang lebih afdhal~~

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..