Friday, February 20, 2009

SILA JANGAN BACA ENTRY INI!!

pada tarikh ini..1-2 taun yang lalu..aku rasa sangat best. walaupun takde sape yang ingat. tapi still akan ade sorang yang akan ingat. dan sangat bermakna bagi aku sebab dia ingat.

so. dah 22taun aku idup. time kasih tuhan kerana menciptakan aku. bapak aku sebab "buat" aku. mak aku sebab mengandungkan aku. adik2 aku sebab bagi aku buli korang. dan rakan2 sebab bagi aku kenal doniiaa~~

whatever dont kill you make you stronger

dah 22 taun hidup. ape yang aku blajar?

1) masalah kita..walau besar mana pon bagi kita..adalah useless bagi orang lain. cite la bagai nak rak cane pon..orang lain takkan amek port sangat.. -ur problem wont seem big enough to others-.

2) sume orang ade otak. tapi tak semua orang mempunyai kapasiti otak macam ko. maka terimalah mereka2 ini seadanya. boleh layan mereka. tapi takleh kamcing. dikhuatiri kapasiti otak anda juga bakal menyempit.

3) kesabaran aku ade limit. sekarang ni kalau nak diukur ..aku rasa ..larva tu da nak sampai muncung gunung berapi tu. korang try la campak batu sebijik dalam muncung tu. sure meledak. ah. ape aku merepek ni.

4) perempuan yang berusia dari aku amat matang. manja tapi bertempat. lucah tapi terkawal. matang. berfikir jauh. sangat bertimbang rasa. tak ikut emosi sentiasa. marah dan bersebab. yang paling penting..tak membebel macam bontot itik itu.

5) rasa yang paling tabest skali dalam donia ini adalah rasa lonely. kepada yang kapasiti otak rendah-tak.ia tak dapat dirasa dengan lidah-

6) mengabaikan kata2 mereka2 disekeliling kita adalah nikmat. pegi mampos sama anasir2 lua

7) konflik asia barat takkan dapat diselesaikan sepanjang aku hidup

8) politik walau ape jenis warna pun, sangat menjelikkan. pada aku, mereka dalam politik sangat selfish, mangkok ayun serta hamba jawatan.

9) seme orang ade skeleton in their own closet. termasuk aku. tamau elobrate. sila pandang diri sendiri.

10) hidup ni macam jalan lama. takkan jadi macam highway. sebab kalau jadi macam hiway..ia akan jadi lebih merbahaya. penah tengok gamba mangsa eksiden kat bukit beruntung tu? urhh...lagi bahaya kan? so..hidup macam bawak kete kat jalan lama..takkan la nak amek slekoh tajam pon nak layan 120 kan? selow2 sudeyy....time jalan lurus tu kalau rasa nak pecut..bole..silakan. time lalu kat kampung2 tu..nak pecut bole..tapi hati2 la..pakcik2 n makcik2 tu bukan nampak sangat..kang dibuatnye titibe die melintas cane? cam tu gak dengan masalah..hati2 bile besukasuki..berhati2 dengan masalah..


ah.udah2 la tu.
mebi aku patut tambah yg kesebelas.
jangan kutuk2 orang. kang kene kat diri senirik. aku salu kutuk pawaz sebab tulis belog dalam point. skang aku pon buat jugak...hahaha..


p/s- maaf.aku makin membosankan. mungkin aku sedang merubah~~lalala~

k/s- oh ye. saya amat bosan sorang2...


ni kek besday adik aku dua minggu lepas. aku rasa cam pro fotografer jap pas amek pixa ni..hohoho *grining*

12 comments:

suya said...

oke2 aku tak bace
wah epi bedei adek2..semoga cepat kaya pastu bagi aku duit raya.aminnn

macha_sezs said...

@suya
ko tu yg patut kasik aku duit raya..dah kaya tak elok kedekot woo~~

Darkkadabra said...

ah, lame tak bace penulisan cincai ko..sila-sila update selalu ye

lagi satu, lonely kepebendenye duk umah. mak ada, adik-adik ada. tak lonely langsung.

CikYarn said...

epi besday en. macha...!!! semoga en. macha happy selalu, cepat2 kawen & bina empayar sendiri...hohoho...

Greenri said...

happy birthday encik macha!!

smoga pnjang umur n murah rezeki slalu...amin.

btl2..we live our own life not them..pegi mampus sume anasir2 luar..

macha_sezs said...

@darkk25
lonely jugakkkkk~~

@yarn
bina empayar sendiri? hohoho..ni la ayat wish besday terbaek penah aku dengar..hahaha

@Greenri
amin~~~tq..:)

Anonymous said...

Salaam..

Quationg macha_sezs

"1) masalah kita..walau besar mana pon bagi kita..adalah useless bagi orang lain. cite la bagai nak rak cane pon..orang lain takkan amek port sangat.. -ur problem wont seem big enough to others-"

hehe, well it matters to me. other ppl's problems are the bread & butter of my life :)

cheers

macha_sezs said...

@mpt
erk.wow..did u live on others problem? dont get me wrong bro..

maybe u r some sort of NGO-base-on-solving problems-

tq for your thought. :D

cheers!

@tune® said...

baik x aku?
bace entry terus komen..
sbb ko tulis jgn bace

macha_sezs said...

@tooney
oke. ko baik.
hahaha

|yanA Azizi| said...

weh...besday ko ek???
happy belated birthday!.semoga panjang umo. murah rezeki!.=D

sori lambat, tenet aku down la..huhu.

bontot itik membebel ke???.lol

macha_sezs said...

@yanazizi
tq.

owh..itu.ko tatau eh? g dekat2 sket...baru leh dengor..

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..