Monday, February 23, 2009

alam pekerjaan -part satu-

orang yang baru keje macam aku memang jahil tentang selok belok pasal keje. banyak selok belok alam pekejaan yang orang yang aku baru blaja.

contohnye:
Gossip.

tak. diorang takde "es-o-es-o u no u lap mi
kalau join ..perhh..memang gile best. suke bebenor aku kalau dengor orang yang tengah ngumpat.

ko tau tak si abe klate ni da ade awek baru?

laa..yeke.. sape la yang buta sangat nak kat abe tu...?

aku dengar budak QA baru tu..budak baru..tatau cite pasal si abe tu..

ye la tu kot..eh. ape jadi kat awek lama die tu eh?

ntah..aku dengar da balik indon pas kantoi peknent ari tu..

yeke..kesian nye..abe tu tak ngaku eh?

a ah..gtu la cite nye....

alah. kawan2 abe tu pon sama...

kawan die yang mana satu?

bla.
bla.
bla.

sampai la abes satu kilang tu kene. kecuali orang dalam bilik tu.

uhuhhh...aku sedang membayang ape orang kat ofis lain tgh ngumpat sekarang...

11 comments:

sutera putih said...

i like gossip...
haha...
salam,,,

darkk25 said...

ada part pulak...arggghhh!!!!

gossip girl gak best..gua tak download pasal gua tak da pc

HazirahMahadzir said...

ngoihhh~
byk bnda lagi kau boley bayang..apehal kau nk bayangkan amende yg org tgh gosipkan ntah..
ahaha

BudAk hijAu said...

gosip adalah hobi...hahahhaa..

Fadh said...

xbaik ngumpat nie baik bunuh terus...ha ha ha

suya said...

aku tau derang ckp ape psl ko.hhuhu

Hidemichimomotani said...

"saya boleh terima kalau gossip yg membina" artis2 yg bodoh jawab begini mungkin dia samakan gossip dgn kritik!

@t00neY r00neY® said...

va va va...
gua pon ske gossipppppppppp
ahhhhhhhhhh

macha_sezs said...

@sutera putih
salam..welkam to the kelabb

owh.ko mesti pompuan kan??
haha..aku seksiss~~

lalala

@darkk25
saje tiru ko...

lalala~~

@thisisnotme
ah. dari tebayang ko tgh wat pe....
hahaha

@budakhijau
owh.ko sure pompuan~~
lalala

@fadh
erk.eh? oke.sila bunuh mereka...

@suya
ha?ape?ape?
alaa...aku tau ko acah-mak-enon je..hahaha

@hide
haha..kita kita faham dengan mereka yang mempunyai otak yang berkapasiti rendah ni...

*rujuk entry lama aku*

@rooney tooney
hahaha..aku kenal ko..masa ngumpat....kemain u ehh~~!!

lalala

owh.aku rasa femes.hahaha.sila lempang aku.

yarn said...

gosip is life...

*buleh dokk? (tiru ayat en.dark jap)

macha_sezs said...

@yarn
urk. ini bahaya yarn~~!!

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..