Tuesday, January 19, 2010

Kalau cerita pasal cekodok pun boleh buat aku terliur, tu tandanya memang aku patut balik rumah

"Kalau Amir dah masuk tingkatan empat nanti, takdenye Amir nak balik umah selalu. Duduk kat sekolah tu lagi best la. Takde la macam kat sini. Balik je kena jaga kedai. Bosan la."

Rungutan anak muda hanya didengari Cik Leha. Kelihatan genang genang air mata beliau bertakung. Mudah berkaca kaca mata Cik Leha ni.

Anak muda tadi masih membuat muka riak. Semacam bangga juga beliau kerana merasakan beliau kini bebas dari label Anak Emak.















**************************************************************



Tapi kini, selepas 8 tahun. Anak muda itu masih lagi merindui masakan Cik Leha.






Tulah Cik Leha agaknya!

22 comments:

Lifesaver said...

hah!!!baru dia tau!!!

helomynameisjaye said...

balik la weiii..mak kome dah ghindu kekdahnya.

jo said...

semoga menjadi anak yang soleh...


amacam komen gua? islamik dak?

..nOj.. said...

hakhak skang mesti teringat je nk blk umh kan. jaga kedai pn jaga kedai la

tasekM said...

baru tau tinggi rendahnya langit, kan...? he he.


kalau balik kirim salam cik leha ye... :)


.

H.A.N.I.E said...

kamu jgn derhaka sgt cha..
kang tak pasal² akak kompius mana kamu..mana lesung batu..

kihkihkih XD

suya said...

awwwwww......baru dok mlaka dah takmo balik,,,,tataula kalo dok nuyok..egeggegege

shakinah said...

kesian cik leha..
meh sini cik leha meh meh

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

cuba skodeng blog kak yanie
ada cucuq yg laaaaaaaaaaaaaaagi sedap

hahahhahha

crazy_labelle said...

hujan emas dinegeri org, hujan batu di negeri sendiri...

siggplus said...

gua tau ini entri mengawan lu

sebab gua ada jugak terbaca dari facebook pasal cekodok

mari gua quote sikit

" Bedah Markonah nak masak cekodok ah plak rasanya.."

Masy said...

ko ni derhaka sunggoh. cik leha dah boh kas kas dlm masakan dia, nasib la ko. hehehe

Nani Aziz said...

jeng jeng... kau dah buat cik leha nangis. ha...ha... xtahu...

-aTie- said...

tulah yg amat berat sekali sy rasa..hahaha

Khaizarien Blog @ atie

|yanA Azizi| said...

aku mmg suke cik leha tu!. rock abes. haha

i'msosupernotcool said...

seb bek x jadi batu..

tasekM said...

cha.. sori. tgh sms2 bateri hp aku habis. ha ha.

add YM aku nk5654@yahoo.com.

YobSumo said...

anak muda sila bersyukur.

Dak Wan said...

Tu ahh kan.... kita sentiasa ingin bebas, tapi kita tak tau yang kita sebenarnya memang bebas.

gadissebelahpintu said...

mcm haram lu sigg!! haha

Liliyuli said...

masakan mak mak ni memang sedap.

@tune® said...

aku pon rindu mak kau...eh salah...mak aku...

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..