Tuesday, November 24, 2009

Isu Buang Bayi dan Masalahnya Kepada Pembangunan Masyarakat Madani di Malaysia.

Perh tajuk. Ini kalau budak2 yang nak ambik SPM Bahasa Melayu Kertas 2 baca, mau jugak diorang ambik buat contoh tajuk karangan.

heh~


Baiklah. Jangan lari topik. Nanti Gagal. Macam mana nak masuk Menara Gading? Gading celah mana pun aku tak tau lah. Siapa la bebal nau cipta istilah tu. Nampak sangat tak pernah masuk U.

Baiklah. Baiklah. Baiklah.


Hari tu. Aku terbaca kat mana ntah.. Ada sorang bayi ni. Di buang oleh malaun mana ntah. Dia sorok bayi tu kat tempat baiikkk punya. Sampai takde orang jumpa dalam masa terdekat. Macam habau punya perangai.


Masalahnya. Lepas Enam Bulan. Ya, saya ulangi. Enam Bulan. Baru la seorang pakcik terjumpa bayi ni. Yang mengejutkan, Bayi ini masih hidup!! (mengejutkan mesti la ada tanda seru kan?)

Ya. Bayi ini massih hidup. Cuma malangnya........




























Bayi ini berlumut



Tak lari tajuk kan? Heh. Kanak2 sekalian, dan tau dah macam mana abang dapat A untuk BM masa SPM dulu? heh~

19 comments:

YobSumo said...

Bayi ini minum susu hijaukah? puting apa ya?


click taylor!

♣ haNie ♣ said...

aku mejikkan bdk macha jd mesin basuh pn molek jgk..

sungguh2 aku baca!

heh~

ju3 abdullah said...

klu yg tu..
org tak jumpa pun hidup gak...^^

baby jenis ni mmg pndi survive..

Razman said...

haha..cibai..ko ke bayi tersebut? dh besar ni blumut lg x?

|yanA Azizi| said...

cel sungguh,terpedaya aku...!!

agh,benci ko. tak bek tau.

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

ngok ngek ko machaaaaaaaaaa

aku siap baca dengan penuh perasaan dan jiwa yg mendalam....kekkekkekke

i'msosupernotcool said...

cis..
ko nih mmg menghampakan..
haha..

jo said...

lama sangat tinggal..
tu pasal la berlumut...

Lifesaver said...

baby tu muka macam ko la!

Aku... Dia... Kamu.. said...

ajaib...memang bayi ajaib..kureng tul..caiitt..

Fyza d.Hana said...

aku pn da jd tipah tertipu..
ciss kek betul!!!

HazirahMahadzir said...

err..boleh saya pukul abang?

chokio_nia said...

haha..bengong..aku ngah stress ne..trus gelak bace ne..mekaseh..haha

Anonymous said...

haha..'abg' tuuu..
no ko da on blom?
sila btau!!

anamunawwarah said...

dan aku mmg mengharapkan ada keajaiban berlaku..cett
kena berenti baca novel ne..huhu

siggplus said...

aku rasa bayi ni kena demam kuning lah..tp extreme sikit, tu jd ijau

gua harap lu dapat A untuk markah periksa lu

s.c.h.u.l.t said...

macam rasa nak lempang je tuan belog ni pegi buat lawak hampagas...

T_____T

(engko enggak lucu!)

Nani Aziz said...

skali lagi... macam herem!

gadissebelahpintu said...

repekan yang menjadi. perfek!

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..