Saturday, September 26, 2009

Hari Untuk Membahagiakan Orang Lain. (HUMOL)

dah lama tak taip entry panjang2. macamana nak mula ar?

balik rumah takde internet makanya aku tak boleh update hari2 macam Paiseh. rancak betul beliau semasa raya. kemain semangat. dia kata semangat raya kali ni macam maikel jeksen.

semangat, semangat juga Seh, duit raya aku jangan lupa.

tapi sepanjang pemerhatian aku, semangat yang Paiseh ada memang rare. tahap rare dia tu dah macam barang2 antik. susah nak jumpa zaman sekarang. rata2 manusia yang aku jumpa dan yang aku kenal menyatakan raya dah takde pape. bosan lagi membosankan.

pada aku, raya merupakan Hari Untuk Membahagiakan Orang Lain. (HUMOL)

kenapa? mari kita lihat contoh raya pada tahun ini.

1) aku benci pakai sampin. Dari form 1 sampai form 5 aku pakai sampin setiap jumaat. ape kes nak pakai lagi? tapi disebabkan Cik Leha semangat sangat nak tengok aku pakai sampin pegi semayang raya, aku turutkan jugak.

2) aku tak suka cukur muka aku sampai licin, macam budak2!! orang tak cukup hormon je muka licin ni (no offence) .aku sayang goatie aku.


tapi aku tau parent aku akan tersenyum masa aku salam diorang lepas semayang raya tanda diorang gembira tengok muka aku dah jadi babyface.

3) aku tak suka balik kampung. alasan aku?? aku tak faham sepatah haram pun apa yang diorang sembang!! dan setiap tahun sedara mara aku ni akan mock aku dengan bertanyakan soalan yang sama

"Tamil teriade??"
"tak"

tapi kenapa aku pergi jugak?
aku tak suka tengok muka bapak aku macam harimau tua nak mengamuk pagi2 raya. dan aku tau nenek aku akan happy tengok muka cucu dia yang bakal jadi kaya ni.

lets skip this politik kampung thingy. aku maha benci. ape jadah pandang aku macam aku prospek masa depan diorang??

oh.sudah2 lah membebel.

mari kita lihat apa yang menarik telah berlaku pada raya kali ini.

1- aku tak tau apa dosa adik aku dah buat kat mak aku, tapi beria2 dia menangis masa salam.

2- tahun ni aku syak aku tak buat dosa langsung sebab aku tak sebak langsung. hehh!

3- tak de iklan yang menarik tahun ni. iklan mamat yang sebut huruf S pelat tu pun tak best. tapi awek dia comel.

4- tapi disebabkan budak yang suruh satu sekolah dia datang raya kat rumah tu amatlah comel, aku anugerahkan iklan KFC tahun ni paling best.

5- gambar?? nanti lah aku upload.


Maka, sebagai penutup, aku bagi dua setengah bintang untuk raya kali ni.


l/p- apsal Heroes keluarkan superpower yang lama? speedster and time master again??
k/l- hey, ape house dah buat sampai kena masuk hospital mental?? dem.aku terlepas dua episod.
p/s- Kau, TQ sebab sudi keluar dengan aku. Lagi. hehehe~

14 comments:

Amoi said...

sama dgn aku tak suke balik kg. i mean my parents home. bkn umah aku kat pd okay. sebab mcm ko la. bila aku dh bese speak malay tetiba duduk kg kena ckp cina buat aku kalut gler. buat aku terasing. hanya balik kg ucp "Gong Xi Fa Cai" dpt la duet raya. T_T. but Chinese New Year is nothing for me accept the raya money..sedih punya kehidupan~

Darkkadabra said...

Macam ni la.

Apahal ko tak bukak rumah tadi ar? Penat aku datang nak ambik moto tadi.

Sik baik apis basan tak mencarut.

helomynameisjaye said...

ko tunggu lagi a few yrs.raya dah rasa macam hari biasa.kecuali ko kahwin awal la.

Anonymous said...

aku pun terlepas house dah.
cis.

oh. amende orang kampung kat cakap tu?
sesungguhnya ku tak fahaminya.
bahasa apakah itu?

|yanA Azizi| said...

aku setuju dgn ke-anti-an balik kg.

aku setuju dgn budak iklan kfc tu sangat2 comel!

aku setuju dengan 2 setengah bintang untuk raye tahun ni.

wah, kite gang!.haha

jo said...

raya tahun ni gua paling lama dan paling ramai jumpa member sekolah rendah...ramai yang dah kawin n nak kawin...dioang ni mulut x bleh tahan..sampaikan saiz tut** pn bulih jadi bahan..gua??senyum simpul aje la...

@tune® said...

spirit raya xdak kah??

yinnadei???

kecik said...

aku raya tidur je.
x menziarah rumah sesapa.
1st raya pakai tracksuit ngan shirt, dok umah, main game.

Anonymous said...

Yasmin Ahmad takde lagi suram dunia iklan raya *esp* *sigh*

paiseh said...

gua pun nak memberontak tiwi duk recycle iklan raya lama2. kat yutiub pun leh tengok demm~

zairi said...

gua tetap raya walau x cukup sorang. tapi memang pukimak betul la astro ni. ulang citer yang sama gua x kesah lagi. dah memang tu dia punya perangai. tapi apsal 3 tahun lepas punya drama raya pun dia ulang balik??!!!

tasekM said...

"Tamil teriade??"<--- ni apa makna nih...? sila beri penjelasan. he he.


.

Anonymous said...

2 setengah bintang je?

macha_sezs said...

hahaha. tetiba ramai plak yang masuk keje dan komen arini.

amoi,
hahaha, ko pegi convert sekarang.

darkk,
sewa parking bila nak bayar?

jay,
ape kene mengena kawin awal?evaluate sikit.

shakinah,
Bahasa Tamil la..tau nama aku, tapi tak tau bangsa aku??

hahaha~

yana,
duit raya claim taun depan kay!

jo,
eleh,padahal lu pun galak join sekaki kan?kan?kan?

atun,
taaaakkkkdeeeee~

ok.ada sikit.

hahaha.

kecik,
kau......


malas aku nak komen.
hahaha~

perempuangemuk,
*nod*
totally agree. dia sorang je ke yang berbakat lam mesia ni?

seh,
lu bukan ke cerita estro lu kena potong?

zairi,
bawak ngucap bang..hahaha~

TM,
faham tamil tak?




tu je yang aku leh jelaskan kak.

lifesaver,

worhh..kenapa akak ade kat sini~kandah kena perliiii~hahaha.

kat UK 5bintang ke?

hehehe~

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..