Saturday, May 23, 2009

Ikin nak pegi umah Bariyah - part 1

"maakkkk"
adik aku paling bongsu memanggil Cik Leha penuh manja. Adala pape die nak tuh. Ceh.

"Pe?"
yes. Pendek tanda Cik Leha malas melayan..

"esok kan maakkk..Ikin nak pegi umah Bariyah la.. nak buat keje sekolah kat umah die...bole kan makk~"
perghhh..penuh berirama. Aku dulu pun tak macam tuh. Ntah pape budak2 zaman sekarang. Nasib tak pandai syafel. Terkehel saluran peranakan mau tak beranak adik aku tu nanti.

"kenapa nak pegi umah Bariah? tak boleh buat kat umah?"
hehh. Cik Leha tengah badmood semenanye. Sebab aku datang lambat tuka syif jaga kedai pagi tadi. apa gila tido pukul pat setengah pagi nak bangun pukul lapan pagi?

"sebab cikgu kata Bariah Pandai buat karangan..esok Ikin nak pegi belajar la dengan die..."
huruf kapital pada Pandai itu tanda adik aku beri penekanan secukupnya pada perkataan itu.

pantas mak aku membalas....
"Bariah tu pandai ke Abang ko lagi pandai??"


























ahhhh~best bukan jadi abang?? - aku.

13 comments:

kecik said...

ah aku tido pukul 4.30 bangun kol 6 rileks je. tapi aku ngantuk la.

nasib baik aku tak jadi adik ko, kalau tak aku akan pikirkan 1000 cara untuk menafikan kenyataan tak berasas cik leha! ahah

tasikmerah said...

hahahaha... nampak sgt adik ko tak yakin dgn ko.


:p



.

HazirahMahadzir said...

mesti adik kau rasa soalan tu lagi susah dari soalan karangan dia..hehe

yarn said...

cik leha berat sebelah...hihi...

anilrah said...

abg macha la pandai. die bakal engineer. dlu die budak sekolah sains. heheheee.

Lifesaver said...

abg nya pndai ke wat2 pndai?hahaha

Basuh Baju said...

pandai ke abang dia? haha

prettyrain said...

bukti yg nyata pndai buat karangan sudah terpapar di depan mata, iaitu blog.

kn macha kn?

Darkk said...

Cik leha sebenarnya tertipu dengan abang kawan bariah.

Bariah lagi pandai. Tulisan Bariah bersambung-sambung. Dan Bariah pandai buat huruf A macam A komputer.

Abang kawan Bariah?

suya said...

hahha....hahaha....jom dik g umah bariah...

@tune® said...

meh jadi abang aku meh
mesti kene buli jek ngan aku

macha_sezs said...

@kecik
hahahaha...sebab tak leh jumpe la Ikin senyap...

@tasikmerah
budak2 sekarang kak..payah!
hahaha

@hazirah
aku syak begitu jua..
hahaha

@yarn
takkk..tak...realiti cuma...hahaha

@anilrah
hish.ape sangat la kalau nak di bandingkan dengan akak hark~~

macha_sezs said...

@lifesaver
hahaha..buat2 pandai penting kak~

@basuh baju
agak laa~
hahaha
pandai putarbelitalam.

@prettyrain
hahaha..masih jauh lagi~

@darkk
ko...part jahanam kan aku~~

hahaha.

@suya
hahaha.g tubuhkan persatuan anak2 bongsu~

@atun
hahaha.mana leh jadi abang ko...ko kakak dowwww~~eh.silap.makcik?

lalala~

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..