Wednesday, December 24, 2008

kini aku bangun seawal 5.30pagi untuk pergi keje

ari tu ari pertama nak masuk skola. sape tak excited. sume orang excited. sonok sangat.. pegi skola bess~~buleh kenal dengan kawan2 baru.. usha cikgu2 cun yang baru grad..ah.mentaliti budak 7taun belom mampu pikirkan itu....

sume mende baru..u name it..cik leha dah belikan. die plak yang macam exicted lebey.. kalau die tau yang anak nye bakal injinier...mau die masukkan anak die ke skola time beliau berusia setaun nam bulan..

tapi satu pekara yang beliau risaukan.. anak beliau ade asthma (lelah) bukan Asma anak pak seman tu...tapi asthma..

penyakit ini menyebabkan anak beliau tidak buleh terlalu sejuk..tak buleh makan buah2-an yang sejuk lagi menyejukkan ..dan tidak buleh juga bertugas untuk padam papan hitam..

mak mana yang tak risaukan anak mereka yang genius~~~

oleh sebab anak beliau tidak buleh terlalu sejuk..anak beliau tidak buleh mandi pepagi kerana air paip di bilik air itu terlalu sejuk di kala pagi...maka..cik leha dengan baik hati nye telah memasak air panas untuk anak beliau mandi..(umah cik leha tiada water-heater ye anak-anak~~) . air panas tadi kemudiannya akan ditambah dengan air sejuk supaya ia nya suam2 kuku dan sesedap rasa untuk anak nya mandi..

baik kan seorang ibu yang seperti ini??

penyayang bukan??

maka..ketika anak nye sedang mandi..beliau mengingatkan anaknye ...

"amir..jangan lupe amik wudhuk k..solat subuh pas mandi...."













namun..anak nye dengan slamber dodol membalas...

"air panas da abes la mak~~~~"


kat situ jugak anaknya dipiat telinganya~

p/s-result dah kua..saje aku malas nak tengok...

12 comments:

suya said...

ini antara alasan ko tak mandi pagi skg kan?takde air panas...

macha_sezs said...

@suya
ah.
alamak.
kantoi.
demm yuu~~
cane nak padam komen suya ni??
hahaha..

@t00neY r00neY® said...

hihihi....
patot kene rotan budak nih

macha_sezs said...

@ bugsbunny
die cuma licik..jangan salahkan dia~~~salahkan ke-genius-an dia~~~
hahaha

MeSober said...

aish.
pmalas mndi ke atau pmalas nk solat.
ish2.

p/s: kamu student dr U mna?

macha_sezs said...

@mesober
er...dua2 buleh? kombo baru begaya..

u saya x feymes.....
utem

darkk25 said...

saya student hogward wizard training school.

sejak bile ko mandi nie macha? aritu baru berazam tak nak mandi tahun 2009

macha_sezs said...

@darkk25

tu azam taun lepas la~~~~~

this.is.not.me said...

patutnye seorang cik Leha merotan je..susah2 je piat telinga!xD

ps:pegi la tgk result tu..mne taw kot2 dpt bekalan espop percuma dri cikLeha..ahaha~

macha_sezs said...

@inibukansape2

huhuu..dah tgk..baik jgn gitau cikleha..kang ape pon xpat~~

demm

o!o said...

apsal ko nye post tittle xsame ngn content...?
oooo...
ko trpengaruh ngn Utube ekk...?
ala yg bese org truk tittle vulgar..
coz 2 rmai org seacrh..
tp content len...huhu..
err... ko slalu search cm2 ke???
klo x apsal trpengaruh ni....???

macha_sezs said...

@ o!o
haha...
aku tatau pon trick ni...
ke ko yang bese tekena~~?

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..