Tuesday, December 30, 2008

baru sekarang aku paham..sebab...

baru sekarang aku paham
kenapa makcik2 suke sangat anta anakdara derang keje kilang..
sebab
anak dara diorang takkan ada life. keje. balik. tido. berak pon tak sempat agaknye. bile perkara sebegini belaku, maka, anak mereka tidak akn jadi chia, belen, anak ayam, simpanan dato', siti nurhaliza, atau pape pon yang sewaktu dengan nya...

baru sekarang aku paham
kenapa kilang susah sangat nak bagi elaun untuk budak2 praktikal
sebab
korang ni sume buang masa je kat situ. bukan nye boleh naikkan output diorang pon. tak pasal2 korang dibayar. apejadah?? so baik tak yah bayar korang.


baru sekarang aku paham
kenapa orang2 kilang suke ponteng keje

sebab

kalau keje bagai labahlabah pon bukan leh naik gaji esok


baru sekarang aku paham
sume ini
sebab
.....sebab...err....sebab baru nak paham la!


p/s- nantikan entry aku yang bertajuk -aku perlukan pandangan korang~~!!-
k/s- entry ini amat serius

12 comments:

yarn said...

saspen erkk...rase tak sabar lak tunggu entry "aku perlukan pandangan korang"

DarabDua said...

haa.. baru nak paham lu!
haha~

macha_sezs said...

@yarn
alamak. jgn terlalu mengharap..
sebarang perubahan takkan diberitahu..selalu2 la bukak belog sayerr..lala...

@darablapan
aku pikap lambat la bhai..
demm~~

suya said...

ermm bile ko cite..baru aku pahammm timekasihhhhh

SMEZ said...

oo jd bru skang ko phmm ee..

@t00neY r00neY® said...

saye da lame keje kilang...xbaik tau under estimate pekerja kilang...saye pekerja kilang tegar lagi..ala² buruh kasar

1. pekrja kilang xde life?erm..saye ade life...

2. kenape plak xdibayar practical?carila tempat yg ade tawarkn elaun eh...

3. bukan ske ponteng keje..dah ari² keje...nk rehat gak..nk cuti mmg xdapat adik syg...yelah..nk kejar output

saye faham..ni adelah cara awak berfikir melalui ape yg awak nampak..xpe...saye faham...

|yanA Azizi| said...

hehe..amek ko macha. smash drpada tooney rooney.=p

darkk25 said...

hahaha...

macha_sezs said...

@suya
sama2 kasih~~~

@SMEZ
tq kerana sudi melawat aku...
bagus.penerangan saya memang padu kan??
lalaala

@ @rooney tooney@
sorry if my entry this time offended you..
mungkin cara kerja kilang kita berbeza..
kilang saya ada elaun..saya bercakap bagi kilang yang takde elaun..
saya faham perasaan ponteng itu..itu la yang sedang saya timbang kan sekarang..mahu "cuti" atau tak pada hari jumaat ini..

tq cos memahami..

@yana azizi

aku terpaksa bermain secara defensive pada malam ini...
*pheww*

macha_sezs said...

@darkk25

apsal lu gelak?apsal?apsal?!!

saje aku nak emo2~~

lalala~~

darkk25 said...

u got punk'ed

macha_sezs said...

@ darkk25
err...nope. saya dulu skinhead.

lalala~~

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..