Saturday, November 19, 2011

Ntah apa yang aku kejar

Aku tak kerja berdasarkan apa yang aku belajar dulu.
Aku tak kerja dengan apa yang aku minat.
Aku tak da masa untuk buat benda2 yang aku suka.
Aku tak da masa untuk buta benda2 yang aku bayangkan aku boleh buat lepas aku kerja masa aku belajar dulu.
Aku tak da masa nak keluar dengan kawan2.
Aku tak da masa untuk diri sendiri
Aku masih gagal untuk happy kan mak aku.
Aku gagal mendidik adik2 aku.
Aku tak tahu bila aku akan masuk meminang awek aku.
Aku masih belum ada simpanan.
Aku kerja gila babi
Aku kerja penat otak penat badan
Aku kerja tak ikut masa
Aku fedap dengan hidup aku sekarang.



Sekian.


.

6 comments:

Liliyuli said...

sesungguhnya orang yang bersabar itu adalah mulia..

^_^

tasekM said...

sibuk sgtkah adek...?



.

macha_sezs said...

liliyuli,
mintak2 la sabar ni masih ada saki bakinya.


akak,
ntah la kak. penat dah ni. rasa dah tak cukup kuat.

d_yanz said...

macha,

i used to read ur blog b4 this.
masa ko tgh belajar2.
sebab ko study EE.
sama mcm aku.
sebab kalau baca, aku boleh rasa hepi, mcm igt masa student dulu.
life after college is not easy.
tapi life kena go on.
ko teruskan la tulis blog.
kalau penat, cari je keje lain.

be strong and keep writing.
there will be somebody reading.

mimizuzuhaha said...

aku pun bosan jgk

Anonymous said...

UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..