Tuesday, December 16, 2008

aku minah kilang

aku minah kilang
kontak aku kat mesia ni nak abes da taun depan.
bulan dua.aku ingat nak sambung ar..
aku keje kat sini da nak dekat 3taun stengah
separuh nyawa aku keje kat sini. hari2 aku kene pakse overtime.
aku bukan nak merungut. tapi aku amat tak puas ati.

kenapa budak pratikal tu keje senang lenang?
aku heran.
gaji aku pat ratus ..elaun diorang tigestengah ratus.
beza 50hengget je..tapi kenapa aku kene keje gile babi tapi diorang hanya melakukan perkara2 berikut
  • meround2 se-department setiap 10menet
  • mengacau semua operator yang cun sahaja. diorang tak kacau aku. demm
  • aritu diorang main tangkap2 gambar. diorang ingat diorang pelancong ke hape?
  • kalau diorang ade keje pon diorang akan dapat keje yang senang2 je..
  • pas tu kalau diorang malas diorang leh tinggal cam tu je..
  • sape kene abeskan? aku jugakkk~
  • diorang buleh duduk kat kosi bos sesuka hati. aku nak g situ?hanya untuk dimarahi bos..

bukan kerusi ini yang dimaksudkan oleh beliau
  • dah la duduk kat situ..siap terlelap plak tu..ingat aku tak nampak??
  • sume orang suke kat diorang..3-4 orang aku dengar nak belanje diorang keyy-hep-sii..
  • diorang buleh makan dengan bos..sure bos blanje ah tu..
  • aku ni...makan la denagn memember aku kat store tu hah
  • akak2 clerk tu sentiasa bergulak kutawa degan diorang....nak harap diorang tegor aku??jangan harap la...tarap diorang lagi tinggi dari aku diorang kata..huhuuu..
sekian.dari aku.



p/s- ni la entry tersusah penah aku buat...sebab aku kene translate bahasa jawa klasik beliau

l/s- akak no2...saya tau jerawat kita sama...tapi jangan la kekecoh kak...kan dah kene gosippp~~ahaksss~~

2 comments:

darkk25 said...

kalo itu kerusi bos engkau, hari-hari aku duduk..

macha_sezs said...

@darkk25
nasib bukan kan?

kesan tapak kaki

About Me

My photo
muka kacak..hati rumaja..jiwa riang..body taff..ade lesen L untuk lori..bukan perompak..tak penah merogol..pernah di cium..